2009-08-03

Medier & politik – om arbetarrörelsens mediestrategier under 1900-talet

”Huk er i bänkera …” När Tage Erlander berättade historier i Hylands hörna bedrev han politik. Och på den vägen är det.

I boken Medier & politik frågar sig historiker, filmvetare och mediehistoriker vad som hände när den svenska arbetarrörelsen reformerade sitt förhållningssätt till audiovisuella massmedier. Ett flertal av de filmer som diskuteras i boken återfinns på två medföljande dvd:er.

Red. Mats Jönsson och Pelle Snickars.

Mediehistoriskt arkiv 3

ISBN 91-88468-08-9

Pris 50 kr

 

Gå till de enskilda kapitlen i Medier & politik.

 

Läs recension i SvD

 

Innehållsansvar: André Wachholz, e-post: fornamn.efternamn@kb.se

 Medier & politik - om arbetarrörelsens mediestrategier under 1900-talet

Klicka på bilden för att se bilden i större format.

Ladda ned boken

 Medier och politik
(14 MB)
Den digitala versionen omfattar sidorna 1-331, och skiljer sig från den analoga genom att den saknar index och litteraturlista.

Upphovsrätt

Creative Commons-licens

Medier & politik is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.
Based on a work at www.kb.se.

Köpa boken

Boken finns att köpa i receptionen på KB i Humlegården.

Sveriges nationalbibliotek